Zondag 23 juli

24 juli 2017 - Nationaal park Addo Elephant, Zuid-Afrika

We verblijven in "the village lodge" in Stormsriver en krijgen om 8:00 uur een heerlijk vers gemaakt ontbijtje om de dag goed te beginnen. Wat een goed begin, zonnetje hoog aan de hemel en op weg naar "Addo Elephant park". Een reis van 3 uur en ongeveer 260 km. We hebben om 14:00 uur een middag safari geboekt bij criss cross adventures en dus voldoende tijd om er te komen. Relax naar de eerste Safari. Onderweg pikken we nog even de oudste boom van zuid-Afrika mee. Met een omtrek van 9 meter en een hoogte van bijna 40 meter (de kroon van de boom is bijna 35 meter breed)is het een imposante boom waar we naar kijken. Door naar Addo, de reis gaat voorspoedig en we besluiten niet alles via de grote weg(N2) te rijden maar het laatste stuk binnendoor te gaan. Ook hier mag je vaak gewoon 100 rijden dus wat dat betreft maakt het niet veel uit. We hadden onze eindbestemming ingegeven en waren dik op tijd. Totdat we bijna het Addo park oprijden. Dat kan niet goed zijn want we hadden alles ineen geboekt dus ook de entree van het park. We besluiten om erger te voorkomen erheen te bellen (neem oude telefoon mee en koop daar een lokaal kaartje, kost niks en super handig). Zijn we er toch gewoon langsgereden.....behoorlijk stuk terug maar zijn uiteindelijk toch mooi op tijd. Formulieren invullen en betalen. Jetz gets loss....kom maar op met die mooie dieren van Zuid-Afrika. De game-drive duurt 4 uur dus we hebben behoorlijk wat tijd. Mike gaat ons rondleiden en we zijn met z'n vieren. Eigenlijk gewoon een privé-safari dus. We beginnen met een giraffe en een wrattenzwijn, nog voordat we het echte park eigenlijk oprijden. Ze noemen Addo het olifantenpark(ze zijn met 6 olifanten begonnen om deze te beschermen, nu lopen er meer dan 600 rond ) nou dat hebben we geweten. Denk dat we alle soorten en maten van deze olifanten wel gezien hebben. Moeder olifant met een pas geboren kleintje. Zelfs een imposant mannetje die op zoek was naar een vrouwtje. Een nest met hyena's was het volgende wat we zagen. Erg bijzonder ondanks dat de beesten mij niet echt aanspreken. Mannetjes en vrouwtjes van de Kudu, zebra's en een jakhals op de uitkijk. Mike krijgt een berichtje dat ze een groep leeuwen hebben gezien die een buffel aan het oppeuzelen zijn. Tessa telt de leeuw maar eigenlijk waren deze veel te ver weg om goed te kunnen zien om mee te tellen. Tot slot zien we een uil midden op de weg zitten in het donker....we worden aangestaard met van die hele grote ogen. Met een heleboel mooie foto's keren we terug naar naar huis. Een mooi begin zullen we maar zeggen. We zijn er nog niet qua wensen maar we hebben ook nog even om die te gaan spotten. We checken in bij Avoca om te overnachten en we gaan nog lekker uit eten bij Africano's. Een mooi eind van wederom een lange dag. Morgen op weg naar een boerderij waar ze cheeta's opvangen. Maar eerst lekker vroeg naar bed en een klein beetje uitslapen.
Dag 9 . 1750 km onderweg.

1. Anoeska:
    24 juli 2017