Dag 23 Los Angeles

11 augustus 2019 - Hollywood, Los Angeles, California, Verenigde Staten

Dit is 'm de laatste volledige dag in Los Angeles, morgen vertrekken we weliswaar in de avond maar weet een beetje hoe het werkt.....Alles opnieuw inpakken, auto schoonmaken, laatste dingen regelen. Dus genieten nu maar van een mooie strakblauwe hemel met 25 graden. We gaan eerst met de auto op pad richting het "Hollywood" maar nu van echt dichtbij. De letters staan in de heuvels maar Sas heeft een plekje gevonden waar je het mooiste uitzicht op de letters hebt. We kronkelen een piepklein weggetje op en die blijft maar draaien en draaien. We zien de letters links van ons en dan weer rechts....geen idee waar dit heen leidt maar komt vast goed. Het blijkt het laatste stukje van de "Mulholland drive" te zijn die we de eerste dag richting LA ook al hebben gereden. We zijn er en het uitzicht is top ten opzichte van de letters, de foto's vliegen je weer links en rechts om de oren. We zijn trouwens niet de enige die het mooie plekje voor de letters heeft gevonden. We stappen de auto weer in en slingeren ons langzaam naar beneden via het zelfde weggetje want we gaan nu richting de "Walk of Fame" en het chinese theater waar vroeger de oscars werden uitgereikt. We parkeren de auto er vlak naast en lopen in de grote menigte op zoek naar bekende sterren die hier een "ster" hebben op deze walk. De Hollywood Walk of Fame is de naam die is gegeven aan het gedeelte van het trottoir dat langs Hollywood Boulevard en Vine Street loopt in Hollywood, hier zijn meer dan 2500 tegels in de vorm van een ster aangebracht elk met de naam van een beroemdheid uit de wereld van film, televisie, radio, muziek en/of theater. We spotten enkele bekende sterren op weg naar het chinese theater. Van 1944 tot 1946 werden hier de Oscars uitgereikt, het bekendst is het theater tegenwoordig vanwege de betonnen tegels waar beroemdheden hun hand- en voetafdrukken en persoonlijke boodschap in het natte cement hebben achtergelaten. We gaan nu op weg naar Beverly Hills om daar wat door de sjieke wijk heen te rijden en even te loeren naar alle pracht en praal. De echte mooie huizen staan zo afgeschermd met bomen en struiken dat je er helemaal niets van kunt zien. Jammer dan, we gaan lekker naar het strand...Santa Monica State Beach. Wat is het weer hier heerlijk(maar wel verraderlijk).........lekker windje, niet bloedheet en geen wolkje aan de lucht. Als we over het strand lopen is het zand al lekker warm, dus wel goed insmeren zo. Koen en ik duiken als we ons geïnstalleerd hebben gelijk de zee in. Even doorkomen maar daarna is het water heerlijk, lekker butsen tegen de golven in. De dames bekijken het allemaal vanaf het strand en vinden de zee volgens mij alleen maar heel erg zout. We wandelen tegen het eind van de middag de pier op naar de einde van route 66, deze schitterende route 66 loopt van Chicago naar Los Angeles en heeft een lengte van bijna 3950 kilometer en eindigt hier op de pier van Santa Monica. Op de terugweg van de wandeling eten we lekker wat bij een strandtentje. Na het eten knappen we ons een klein beetje op en als we eenmaal in de auto zitten maken we nog een klein uitstapje richting Venice Beach. We zijn inmiddels zo ver afgedwaald van ons hotel dat de terugreis meer dan een uur duurt. We douchen ons lekker want het zand zit op plaatsen waar je het niet verwacht en nestelen ons heerlijk schoon weer op ons bed. We moeten nog redelijk ons best doen want er ligt nog een halve fles wijn en 4 koude biertjes.....denk dat we dat wel gaan redden......