Zaterdag 22 juli

22 juli 2017 - Stormsrivier, Zuid-Afrika

Heerlijk geslapen op de boot. Nog even een uurtje varen voordat we op weg gaan naar stormsriver. We zagen al dat we de boot op de goede plaats hadden aangemeerd want onze eerste plaats(werden we toevallig weggestuurd door een inwoner ) was helemaal droog gelegd door eb. We gaan op weg,  boot gestart en gaan....van boei naar boei aan de rechterkant blijven varen. BAM in een keer een klap , motor schokt, waren we nu ergens overheen gevaren. Alles deed het nog, gewoon maar door vaten want we konden toch niets doen. Boot ingeleverd , laatste check.....Blijkt de schroef van de motor behoorlijk beschadigd. Weg borg.....het was onze schuld maar waar we nu overheen gevaren zijn blijft een vraag. Op weg naar stormsriver voor de tokkelbaan door de bomen. Als Tessa de moed nog bij elkaar raapt misschien nog bungy jumpen. We rijden er gewoon heen en dan zien we het wel. Net aangekomen in het Tsitsikamma park zien we gelijk baboons(apen) over we weg lopen. Op de Swartbergpas hadden we ze gemist maar nu zijn we mooi op tijd en worden de baboons netjes vastgelegd. De blauwkransbrug(216 meter hoog) is gelijk al aan het begin van het park dus we hoeven niet echt te zoeken. Daar aangekomen(Tessa wil echt springen) blijkt dat er nog 1 plaats is voor de hele dag. Hoeveel mazzel kun je hebben(na de schroef van vanochtend) want het is toch de hoogste bungy jump ter wereld. Ingecheckt, betaald en nu nog een dik half uur wachten. We kunnen de stress bij Tessa zien toenemen. Kwart voor 12 melden en we gaan....springen!!! We staan op een platform waar we het mooi van een afstand kunnen zien. Ook is er een Stream op een TV waar we alles live vanaf de brug kunnen bekijken. Daar komt Tessa in beeld, nog even zwaaien naar de camera en daar gaat ze.....wat een stoere meid. Foto's en een film kopen we ook, ondanks alles wat we zelf hebben gemaakt. Dan gewoon weer de auto in en door naar Tsitsikamma park voor het tokkelen. Geboekt om 15:00 geboekt dus tijd genoeg voor 20 km rijden. Alleen het grote blauwe boek van Saskia zegt dat er nog een mooie hangbrug halverwege is.....Die pikken we ook nog even mee. Geweldige uitzichten, brug valt een beetje tegen. Toch nog klein beetje stress maar bereiken dik op tijd de plaats voor het tokkelen. Het tokkelen hebben we vaker gedaan waaronder in Frankrijk waar je altijd gezekerd bent vanaf het begin. Dan kun je het eigen tempo bepalen en hoef je niet te wachten. Het feit dat het zekeren gebeurt door de organisatie en je daardoor telkens op elkaar moest wachten was erg jammer. Wat niets afdeed aan het tokkelen en de geweldige omgeving. We krijgen aan het eind nog een lekkere tosti en wat frietjes en hoeven alleen de weg maar over te steken voor onze lodge. Alles weer uit de auto slepen en zijn klaar voor een heerlijk wijntje. We doen voor de rest niks meer. Tussenstand na dag 7 ...1450 km. Morgen ontbijtje meepikken en op weg naar Addo. Het olifantenpark, we komen nu langzaam in het gedeelte van de vakantie waar we meer de parken in gaan om de dieren te gaan spotten. Met het uiteindelijke doel natuurlijk...The big five....Olifant, leeuw, buffel, luipaard en neushoorn.

1. Gerrit Rood:
    22 juli 2017
    Hey stoere Tessa, wat een lef!!!
  2. Irma:
    23 juli 2017
    Top Tessa, gaaf
  3. Anoeska:
    23 juli 2017
    Stoer Tessa. Mooie verhalen.