Dag 22 Los Angeles

10 augustus 2019 - Hollywood, Los Angeles, California, Verenigde Staten

Vakantie......Vakantie......hoezo vakantie, wekker gaat om half 7 af. Dat is geen tijd om wakker te worden als je vakantie hebt. Laatste dag vroeg op staan, met een goed doel want we gaan vandaag naar Universal Studio's. En we hebben een "early park admission" dus we mogen een half uur eerder het park op om in de hoofdattractie " The Wizarding World of Harry Potter" te gaan. We hebben er heel veel zin in maar zijn wel erg benauwd voor de lange rijen die we zo'n beetje voor elke attractie verwachten. We hebben wel iets van een plan en een strategie om op een bepaalde manier(attractie net open en single riders, niet als groepen maar individu) het park door te gaan. Tessa is vandaag onze gids en gaat met de plattegrond in de hand als het goed is ons langs alle attracties leiden. Harry Potter loopt lekker vlot door vanwege dat we eerder op het park mogen. Hele gave attractie waarbij je mee wordt gezogen achter Harry Potter en op volle kracht door alle scenes heen gaat. Het gaat zo heen en weer, voor en achteruit dat Sas en ik elkaar na de attractie aan zitten te kijken(had niet langer moeten duren anders was ik nog misselijk geworden ook). Check 1 in de pocket op naar de volgende, we nemen de studio tour. Dit is een rondleiding door de verschillende opstellingen die ze daar hebben van oude films en nieuwe series. Zo zien we het huis van " the birds" van Alfred Hitchcock en de haven waar "Jaws" is opgenomen. Verder de auto's van "the Fast and Furious" en veel standaard opstellingen die ze voor veel films gebruiken. We komen in veel stukken van films terecht en krijgen zo te zien hoe deze scenes zijn opgebouwd en hoe de trucage heeft gewerkt. Na de Studio tour gaan we naar "WaterWorld" (ging net open toen we er aan kwamen....startegie!!!), een buitenspektakel in het water met stuntende jetski's. Er vallen mannen en vrouwen na vechtpartijen van het dak in het water en er komt zelfs een watervliegtuig door de omheining heen zeilen(dit was het toppertje van Koen). Het is nog geen 10:30 en we hebben al 3 mooie attracties gezien, als dit zo door gaat vinken we alles vandaag af. Op naar de minions, we lopen nu de attracties een beetje af waar de wachttijden nog redelijk te doen zijn. Een kwartiertje later zitten we in een setje stoelen volledig op en neer schuddend achter de minions aan om ze te helpen en om een "echte Minion" te worden natuurlijk. Vlakbij zitten de Transformers(robot's die in auto's en motoren veranderen) die gevechten met elkaar aan gaan. Je wordt in een 3D spektakelstuk meegezogen waar de gevechten voor je neus plaatsvinden en je uiteindelijk met je karretje zelf een transformer wordt. Ik zelf had hier niet zo veel van verwacht maar vond het een erg gave attractie. Het is inmiddels middag en we gaan even in de schaduw(het is dik 25 graden) een lekker broodje en wat fruit eten voor de vitamientjes. We willen eigenlijk naar "Jurassic World"(over agressieve dinosaurussen) maar daar staat een wachtrij van 180 min voor. We besluiten de "single riders" te nemen en dan wordt je aangeschoven op de lege plaatsen die in de karretjes opstaan. Je komt dan niet bij elkaar te zitten maar in ons geval was de wachtrij geen 180 min maar slechts een kwartiertje(strategie), wel in verschillende boten van de attractie maar lekker belangrijk. Dat was een dikke meevaller want nu hebben we de toppertjes op papier al lekker gehad. Via de "Walking Dead"(griezelen) en KungFu Panda(Dikke beer die karate kan) blijft er eigenlijk nog maar een echte attractie over. "Revenge of the  mummy", wachtrij 90 min en geen single riders rij. Dus in dit geval moeten we dus bij de laatste attractie echt in de rij staan en wachten. Doen we het wel of doen we het niet, het is 16:00 uur dus moet eigenlijk nog wel kunnen. De attractie was erg gaaf, een soort van achtbaan die zowel vooruit als achteruit gaat...... maar het wachten zo aan het eind van de middag was heeeeel erg lang. Als we het van te voren hadden geweten hadden we de Mummy denk ik overgeslagen. We kunnen nu wel na een lange wachttijd zeggen dat we eigenlijk alle attracties van Universal Studio's hebben gehad. Moe maar voldaan keren we huiswaarts en na wat gegeten te hebben vallen we met een biertje en een wijntje in de hand op bed(met de beentjes omhoog natuurlijk).

1. Opa en oma:
    10 augustus 2019
    Hallo allemaal ,als wij jullie verslag lezen kunnen wij ons voorstellen dat het prachtig moet zijn.(leuke foto's). Hier alles prima het weer wordt minder temperatuur 21graden. Groetjes en goede reis terug. Mapa