Donderdag 27 juli

27 juli 2017 - Salt Rock, Zuid-Afrika

Underberg een dorpje op 1500 meter boven de zeespiegel zonder verwarming. Het is winter in Zuid-Afrika, wat overdag niet te merken is maar als het zonnetje ondergaat echt wel. We waren hier 2 nachten maar de dames hadden het niet overleefd zonder houtkachel en elektrische deken. We staan heerlijk uitgerust op, de spelletjes van gisteravond zijn weer lekker gegaan(moet ik nog heel lang aan horen).Vanwege wat buikprobleempjes zijn we maar van de ontbijtjes ter plaatse afgestapt. De scrambled egg's en sausages laten we even achterwege en stappen over op voor ons meer gangbare ontbijtjes. Vandaag richting Salt Rock wat een tocht is van bijna 250 km rijden. Als tussenstop eerst naar Howick. Ligt ongeveer halverwege en pakken daar een mooie waterval mee. Staan wat kraampjes rond de waterval en besluiten daar wat leuke zelfgemaakte dingen te kopen. Vanaf hier gaan we naar Nelson Mandela Capture Site 10 km verderop. Dit is op de plaats waar Nelson Mandela is opgepakt. Ter plaatse is een kleine museum en een sculpture van palen van het gezicht van Nelson Mandela. Dit is echter alleen te zien als je er op een bepaalde manier voor gaat staan. De weg wandelend er naar toe wordt de "walk to Freedom" genoemd. Mooi eerbetoon!!! We gaan op weg naar Salt Rock. De 2e helft van de route is een makkie en na anderhalf uur komen we aan bij ons volgende adres. De eigenaar ziet ons aankomen en opent de poort al. We worden geholpen met de bagage en 3 kwartier later hebben we de boodschappen al gedaan. Vanaf ons balkon kijken we over de bomen zo naar de zee. In die bomen spotten we gelijk de aapjes beneden ons al. De eigenaar had ons al gewaarschuwd ....eten binnenboord houden. Wat een luxe zo vanaf het balkon de apen zien. We gaan op weg naar restaurant "El Galley" (tip van de eigenaar) We lopen nog even voor het eten over het strand en genieten al etend van de zee. De kids hebben allebei last van de maag en geven bij thuiskomst allebei over. Hopelijk zijn ze morgen weer opgeknapt. Het glaasje wijn op het balkon en het geluid van de zee voelt toch minder als de kinderen een beetje ziek zijn

1. Ilse:
    28 juli 2017
    He Buurtjes,
    Wat heerlijk om jullie reis te volgen. Hoop dat de kids zich snel weer beter voelen.

Tip, jullie zitten nu aan de Dolphin Coast, vanuit Salt Rock hotel kon je destijds met een boot de zee op om te zoeken naar dolfijnen of een whale shark

Geniet!!!
    Lieve groet
    Maarten, Ilse, Daan en Lotte

P.S
    Het spel qwix is bij ons een groot succes!!
  2. Marcel & Marian:
    28 juli 2017
    Heee lieve luitjes,
    Mooie verhalen, mooie avonturen, mooie foto's en mooie blijvende herinneringen!
    Heel veel plezier nog.

Groetjes Anne &Daan, Marian&Marcel