Donderdag 20 juli

20 juli 2017 - Oudtshoorn, Zuid-Afrika

Vandaag heerlijk in Hermanus bij Baleens overnacht. We moesten WEER!! vroeg op. Dus de wekker ging dit keer om 6:00 uur want volgens de dames konden we om half 7 ontbijten. Dat was nodig want er stond een trip van 380km op ons te wachten. Als eindstation Oudtshoorn waar de kinderen vol verwachting op een struisvogel konden rijden. Tot we er achter kwamen dat het ontbijt niet vanaf half 7 maar half 8 was. Je kunt maar op tijd paraat staan om te eten zullen we maar zeggen. De wijnroute( Route 62) loopt officieel van Kaapstad naar Oudtshoorn maar wij pakken de route halverwege bij Barrydale op. De wegen in zuid-Afrika hadden we ons een beetje zorgen om gemaakt, zeker als we grote afstanden zouden moeten rijden. Totaal niet nodig want het rijdt als een tierelier op mooie begaanbare wegen. Totaal geen verkeer en de landschappen komen zo uit een brochure van een reisblad. Verschillende bergpassen verbinden de wegen op de wijnroute en ook dit is geen straf om te rijden. Onderweg stoppen we op een aantal bijzondere plekken zoals "Diesel & Crème" en "Ronnies Sex Shop" die pas beroemd is geworden sinds zijn vrienden er "Sex" tussen hebben gezet. Uiteindelijk komen we na een relaxte rit om iets over 2 bij de struisvogelboerderij aan. Kaartjes gekocht en ultiem op tijd voor de rondleiding met struisvogel rijden op het eind. Lekkere wrap met struisvogel biefstuk besteld met een lekker biertje en wijntje nog even van het zonnetje genieten. Check, 3 uur rondleiding ....kids staan te trappelen en de rondleiding begint. De vrouw van de rondleiding begint en zegt dat ze hier niet meer op struisvogels rijden vanwege de dieren.....staan we gewoon bij de verkeerde boerderij relaxed te wachten met een biertje en wijntje in de zon. ALARM!!!!, want als we niet op een struisvogel kunnen rijden.....snel vrouw aangesproken dat we dat wel graag willen....zegt een Engelse vrouw achter ons....he pssst ....moet je op de volgende boerderij zijn. Gauw kaartjes weer ingewisseld(wat erg netjes was....boden het zelf aan) en vol gas naar de volgende boerderij gescheurd (Max was trots op me geweest) We konden gelijk aansluiten bij de tour en na het voeren van de struisvogels hebben de kids toch nog boven op die grote Pino gezeten.....en stiekem Sas ook. Wat een top afsluiting van de dag. Voldaan rijden we nog een kwartiertje naar onze volgende overnachting El Dorado Private Collection. Op een park een super mooi huisje met alles erop en eraan. Even uitrusten en straks lekker eten. Slapen gaat ook wel lukken na zo'n mooie dag