Dinsdag 25 juli

27 juli 2017 - Underberg, Zuid-Afrika

Wekker op half 7 en opstaan, we gaan de zonsopgang vanuit de tuin beleven. We waren er vroeg ingedoken dus wat dat betreft prima. Kopje thee erbij, stoelen mee en laat maar komen dat zonnetje. Het is toch wel fris maar ja het is natuurlijk ook gewoon winter hier. Heerlijke frisse neus en we merken dat het langzamerhand warmer wordt. Daar komt de zon aan genieten.....wat foto's gemaakt en we beginnen met het dagelijks ritueel van tassen weer inpakken, alles mee niks vergeten? Auto weer op de zelfde manier volpakken. Eten en drinken bovenop, Check. Nu eerst genieten van een vers ontbijtje, nog even chillen en dan op weg naar Underberg. Een tocht van dik 500 km en waarschijnlijk een uurtje of 6 rijden. Half 10 gaan we rijden. Een tocht die ons langs hele dorre stukken landschappen leidt. We zien onderweg vaak stukken berm in brand staan zo dor is het hier. De tocht gaat eigenlijk als een speer tot een km of 300 daar zijn ze opeens met de weg aan het werk. Het is er erg druk en de chauffeur van onze auto haalt net als zijn voorganger op het laatst nog een behoorlijk aantal auto's in. Dat gebeurt op een stuk waar het eigenlijk niet meer mag. We rijden de berg af en ja hoor politie die ons netjes naar de middenberm leidt om te stoppen. Godnonderjuu, yup de pineut. Dat wordt een bekeuring. Terwijl we wachten en wachten, worden we weer door weet ik niet hoeveel auto's ingehaald. We moeten natuurlijk als straf extra lang wachten, totdat oom agent in één keer de aanwijzing geeft van "rijden maar". Daar hebben we even mazzel dat we geen bekeuring krijgen. Met het zweet op de rug rijden we weer verder en komen achter een auto met een aanjager terecht waar weet ik niet hoeveel schapen in samengeperst zitten. We nemen er een foto van en even later rijden we met redelijke snelheid over een drempel op de weg. Met gevolg dat de schapen voor ons bijna een salto in de aanhanger maken. We schieten allebei in de lach. De opstopping duurt een half uurtje en daarna kunnen we weer heerlijk opschieten. We zien het landschap onderweg langzaam veranderen van heel dor en bruin naar steeds meer groen. Om half 5 komen we aan bij Umzimkulu River Lodge. We hebben een piepklein boerderijtje tot onze beschikking. Wat een leuk ding met alles erop en eraan. Zelfs een openhaard....met houtblokken die gewoon klaar liggen. Die gaan we vanavond lekker aansteken, glaasje wijn erbij. Komt vast goed. Eerst gaan we even lekker eten. De spelletjes, rummikub , qwixx en Dobble passeren nog. We zijn nu 10 dagen onderweg en hebben bijna 2800 km gereden.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl