Dinsdag 18 juli

18 juli 2017 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Vandaag weer vroeg op want de Segway tour door de wijnvelden van Stellenbosch met een wijnproeverij staat vandaag onder andere op het programma. Beetje aan de late kant vertrokken dus uiteindelijk toch weer opschieten. We hadden ons juist voorgenomen om het relaxed aan te doen, morgen misschien...... aangekomen bij Spier(de wijnboer) blijken we de enige te zijn die met de Segwaytour meegaan. Wat een mazzel, de laatste 3 weken waren volledig volgeboekt geweest. Na een korte introductie van Maurice en Cameron blijkt dat we veel aan onze ski-ervaring hebben want de principes zijn bijna hetzelfde. Dus ipv een half uur oefenen gaan we na een goede 10 min al op pad. Al scheurend op onze Segway's krijgen we onderweg uitleg over de verschillende druivensoorten en het groeien ervan. Het blijkt toch weer dat het wijn maken een heel moeilijk vak is wat van heel veel factoren afhankelijk is. Na 2 uur is het tijd voor de wijnproeverij.....het leven is hard.... Wat een topwijnen hebben we geproefd. Na de proeverij zijn de terug gereden naar het Waterfront in Kaapstad om de laatste dingen te bekijken. De dag heerlijk afgesloten met Tapas aan Longstreet in Kaapstad. Morgen op weg naar Hermanus om te gaan kajakken(hopelijk tussen de zeehonden en walvissen.....duimen maar)