Dag 8 Las Vegas - Williams

27 juli 2019 - Williams, Arizona, Verenigde Staten

Vanaf vandaag gaan we er met de auto op uit. Sas heeft er een route uitgestippeld en we beginnen bij het bord waar je welkom wordt geheten in Las Vegas Nevada. Het is een moetje om hier een foto te maken. We rijden gelijk de drukte in op de strip, nog niet klaar met de route en dat blijkt want we rijden gelijk weer de verkeerde kant op😂. Als je eenmaal op de strip zit en je wilt draaien is dat geen makkie hebben we ervaren. Na het welkomstbord gaan we op weg naar de "Magic Seven Mountains". Dit is een kunst project wat eigenlijk al lang geleden opgeruimd had moeten zijn. Vanwege het succes is het blijven staan en nu is het een toeristen attractie geworden. Met name de kleuren van de opgestapelde stenen tegen de achtergrond van de omgeving maakt het geheel best bijzonder. We nemen wat foto's in de brandende zon(want het is wel weer bloedheet) en duiken snel weer de auto in op weg naar de "Hoover Dam". Deze dam staat op plaats 35 van de grootste elektriciteit-opwekkers ter wereld. Heel Las Vegas wordt door deze dam van stroom voorzien en goeie genade wat branden daar een lampjes 😳. Erg indrukwekkend, zeker als je van een andere brug op de Hoover Dam kijkt. Op naar "Route 66" , we gaan een stuk van deze historische weg rijden en maken een tussenstop in Kingman bij "Mr D'z". Dit is een restaurant wat lijkt op de filmset van Grease. De jaren 50/60 straalt van de inrichting af en het eten is heerlijk. Een hele dikke aanrader 👍😊.  We kijken nog even naar de oude stoomlocomotief die zo'n beetje voor de deur staat en daarna vervolgen we onze weg op "Route 66" richting Hackberry. De navigatie geeft een kortere route aan en we besluiten die te nemen vanwege de km's en de tijd. Niet wetende dat we zo'n 35 km over een onverharde weg moeten rijden. Ik voel me net een ralleyrijder met zo'n enorme grote stofwolk achter de auto aan. Of het uiteindelijk veel gescheeld heeft vraag ik me af maar het was wel even leuk. Halverwege staan we te wachten bij een spoorwegovergang en zien een joekel van een trein aan komen en besluiten de wagons te tellen.......😳, een dikke 180 wagons achter een trein aan. Die moet wel heel goed weten wanneer hij met remmen moet beginnen voordat hij een station in rijdt 🤗. Rond half 8 komen we in Williams aan een krijgen de sleutels van onze treinwagon. We verblijven op een soort camper/trailer park en we hebben een trein wagon(gedeelte) waar we in slapen. Erg gezellig en knus, beetje behelpen voor tessa want die vindt het wel fijn om een plekje voor haar zelf te hebben. Sas slingert de wasmachine en de droger een paar keer aan, was wel nodig na een dikke week in 35+ graden te hebben rond gelopen. De WiFi is hier erg slecht dus de foto's sterven  in schoonheid tijdens het uploaden. Dus deze keer alleen het reisverslag 😞. Wie weet morgen extra foto 's👋