Dag 9 Williams - Page

28 juli 2019 - Page, Arizona, Verenigde Staten

We starten langzaam op vandaag want we zitten op een uurtje van de Grand Canyon. En dat staat er vandaag op het programma. Eerst  maar weer de was van gisteren droog zien te krijgen. Alles hing in "onze woonwagen" te drogen, dat heeft wel iets geholpen maar droog is het bij lange na niet. Sas heeft alle kleerhangers bij de wasgelegenheid achter over gedrukt. En die hangen vanmorgen aan alle kanten van onze woonwagen vol met was om te drogen. De tokkies zijn er niks bij🤗. Het zonnetje staat er heerlijk op te branden. Volgens een heel schema wordt het tijdens het ontbijt en het inpakken van de auto zo goed als allemaal droog. Nog een laatste check of wel alles mee hebben en we gaan weer op pad. De vrouw van de receptie zei dat het ongeveer een uur rijden was en we staan inderdaad na een uurtje voor de poort van de Grand Canyon. De rode route moeten we hebben om de mooiste vergezichten van de Canyon te kunnen aanschouwen. De rode route is de west kant en deze doen we via een soort hop on hop of bus (dat is een bus die rijdt langs alle punten en je kunt op of uit stappen wanneer je wilt) De bussen rijden elke 10 minuten dus lang wachten hoeft niet. Prima geregeld en als je een "Amerika the beautiful" pas hebt voor de rest helemaal gratis. Dit is een pas voor alle nationale parken van Amerika( prima in Nederland al aan te schaffen) De Grand Canyon is één van de 7 wereld wonderen en bijna niet vast te leggen in een foto. We hebben het wel geprobeerd, oordelen jullie zelf maar. De oost kant doen we zelf en is zeker net zo mooi. We hebben mazzel met het weer want het is een beetje bewolkt en daardoor niet zo bloedheet. We stappen weer in de auto voor onze reis naar Page waar we ons volgende hotel hebben. Een rit van 200 km, wat eigenlijk heel voorspoedig verloopt. We zijn rond half 6 bij ons hotel en hebben een uurtje om te relaxen om daarna de zonsondergang bij de " Horseshoe band" te bekijken. De Coloradoriver maakt hier vlakbij een bocht in de vorm van een hoefijzer. Met dit hoefijzer van de Colorado op de voorgrond en de zonsondergang op de achtergrond moet dat een mooi plaatje opleveren. Hetzelfde eigenlijk als bij de Grand Canyon, wat de ogen zien kunnen we niet echt met een foto vastleggen.  Als slot van weer een geslaagde dag gaan we lekker bij Big John's Texas BBQ uit eten. Hier wordt de bbq voor gevorderden aan geslingerd, alles low en slow( eerst uurtje of 9 roken en daarna uurtje of 7 af bakken) Wat lekker.....wat lekker😋. Weet niet goed waar we het gehoord hebben maar we zijn inmiddels bezig om alle nummerborden van alle Staten van Amerika(50) bij elkaar te fotograferen(met Koen als aanjager) Ben benieuwd of we het voor elkaar krijgen. We moeten er nu nog een stuk of 15. Het is mooi geweest voor vandaag,  we drinken nog een laatste 🍻 en 🥂 en gaan lekker slapen.

1. Gerrit Rood:
    28 juli 2019
    Mooi verhaal weer, leuk om elke dag te lezen. De foto's zijn zeker goed gelukt. Veel plezier nog en groetjes uit Frankrijk. 😘Georgette, Gerrit en Liza.