Dag 7 Las Vegas

26 juli 2019 - Paradise, Nevada, Verenigde Staten

Deel 2 van de vlucht richting Las Vegas. Sas wordt weer ouderwets nerveus als er mensen in een rij staan om in te stappen. Voor haar gemoedsrust komen we er gezellig bij staan. We vertrekken mooi op tijd en krijgen als we opstijgen de schrik van ons leven. We hebben zo'n schermpje voor in de stoel zitten waar je o.a de vlucht kunt volgen met de tijd en snelheid van het vliegtuig. Zet ik het schermpje aan en zie tot mijn grote schrik dat er Atlanta op onze eindbestemming staat. Huh😳😬, sas zit een paar stoelen verder en ik roep naar haar om ook op het scherm te kijken. Die schrikt zich ook rot, zijn we dan helemaal verkeerd ingestapt? Dat kan toch niet, de instapkaarten waren toch ook goed? Hebben we dan in de verkeerde rij gestaan. Dan komt het verlossende woord van de piloot. "Niet op het scherm kijken want die moet gereset worden". Sodeknetters wat kun je dan in korte tijd aan alles en iedereen twijfelen. Maar daarna komt het volgende goede bericht, vluchttijd vanwege de wind een uur korter. Kijk dat is weer meegenomen want dat vliegen blijft toch een crime als je niet echt kunt slapen in een vliegtuig. Sas en koen snurken heerlijk weg en tessa en ik lopen maar te draaien. Na een "bad landing" volgens de piloot, gaan we met een klein treintje richting onze bagage. Vervolgens stappen we in een bus om naar onze huur auto te worden gebracht. Stappen uit en staan als eerste aan de balie bij verhuur bedrijf Dollar. We hebben als het goed is alles al geregeld in Nederland. Vaak duurt het heel lang voordat je de auto hebt maar er wordt ons verder niks aangesmeerd en kunnen gelijk door om naar de auto te gaan. Bij de auto's aangekomen zegt de man van Dollar, kies er maar één uit van plaats 5 of 6? Huh, sorry mogen we zelf uitkiezen? "Yeah no problem...." oké. Benieuwd wat er staat 😊. Staan er tot onze schrik toch een partij mooie auto's om uit te kiezen. We besluiten een witte Hyundai Santa Fe te nemen met nog geen 11000 miles (ongeveer 16000 km) op de teller. De koffers kunnen er makkelijk in.  Sleutel erin en rijden maar, is toch wel weer even wennen een automaat en de weg zoeken in het donker. Een goed half uurtje later zijn we al op de plaats van bestemming het Best western Plus Casino Royale. Totaal in het uurtje minder vliegen hebben we de koffers binnen, de auto uitgezocht en naar het hotel gereden. Voldaan maar moe ploffen we neer, poetsen onze tanden en gaan lekker slapen.......We worden wakker na een heerlijke nachtrust (ik heb zo'n beetje in coma gelegen) en maken ons op voor een dagje Las Vegas. Gaan eerst ontbijten bij Denny's en daarna de stippen van Sas afwerken op het Las Vegas lijstje. We lopen wat beroemde hotels( Bellagio, Caesars Palace, Mirage)langs en kijken onze ogen uit in de gok hallen. Bij New York - New York gaan Tessa en Koen de achtbaan in voor een heftig rondje. De Kids willen nog even naar een outlet store en we kijken naar de vulkaanuitbarsting bij "The Mirage". Bij Ballagio zien we een uitvoering op muziek van weet ik niet hoeveel fonteinen. We gaan nog naar "The Venetian", dat is eigenlijk klein Venetië  maar dan ook binnen. Je kijkt naar het plafond waar blauwe lucht en wolken op geschilderd zijn en je hebt het gevoel dat je buiten bent.....heel apart. Tessa en Koen zijn er voor vandaag klaar mee. Wij gaan nog even sfeer proeven op Freemontstreet. Het leuke was dat er een aantal live bands speelden en ze er een lekker broodje pulled pork hadden.......maar niet echt de moeite waard wat ons betreft. We vinden het mooi geweest, morgen pakken we de auto en gaan echt rondtrekken......na New York laten we dan ook Las Vegas achter ons

1. Frank:
    27 juli 2019
    Vegas is het echt een wereld apart . Nu gaan jullie echt genieten van de spectaculaire uitzichten . Veel plezier. Dat belooft weer een mooie video