Dag 6 New York

25 juli 2019 - Central Park, New York, Verenigde Staten

Gelijk een leuke na brander over dag van gisteren. Tessa had al een tijdje contact in New York met Ruben. Tessa kent Ruben al sinds de lagere school. En gisteravond hebben ze elkaar gezien op Time Square. Hoe klein is de wereld, wonen in Warnsveld op 300 meter van elkaar en eten in New York een pizza met elkaar. Verder na de dag van vandaag, eigenlijk en makkie want we zijn er bijna door in New York. Kinderen slapen nog en sas en ik gaan even een ontbijtje regelen. Vlakbij kunnen we gelijk een time slot(specifieke tijd voor aankomst zodat je niet in de rij hoeft te staan) reserveren voor " Top of the Rock". Is een beetje een variant van de Empire State Building waar de foto's van New York misschien net iets mooier zijn. Empire is mooi omdat je overdag en in de avond op één dag kunt gaan. Top of the Rock is wat makkelijker en toegankelijk voor foto's maar allebei is wat mij betreft geen noodzaak. Daarna gaan we naar de Brooklyn Bridge, dit is een iconische brug die Brooklyn en Manhattan met elkaar verbind. Je kunt de brug gewoon op wandelen en vandaar zelfs foto's in de verte van het Vrijheidsbeeld nemen. Naast de Brooklyn Bridge is de Manhattan Bridge. Onder deze brug ligt een park en vanaf daar kun je door de staanders van de brug precies de empire state building fotograferen📸 Heel bijzonder 😊. Als laatste willen tessa en koen nog wat winkelen. We nemen op de terugweg nog een lekker stukje pizza om het af te leren en maken ons klaar voor de reis naar Las Vegas. We worden netjes bij het hotel opgehaald en rijden in bijna 2 uur (veel file)richting John F Kennedy airport. We hebben een oude telefoon meegenomen, daar een prepaid kaart in gekocht en kunnen zo mooi lokaal bellen. Kunnen zo mooi richting het volgende hotel aangeven welke vlucht we hebben en hoe laat we er ongeveer zijn. Tip en erg makkelijk. We zitten nu op het vliegveld te wachten en gaan zo met het vliegen richting Las Vegas weer 3 uur terug in de tijd. Komen daar rond 24:00 uur plaatselijke tijd aan en moeten dan nog onze huur 🚙 ophalen. Wordt nog effe bikkelen 😎. Ben benieuwd of dat allemaal goed gaat😬. Tot slot heeft Tessa nog een compilatie gemaakt van onze tijd in New York 😊.