Dag 4 New York

23 juli 2019 - New York City, Verenigde Staten

Ondanks dat we behoorlijk druk zijn om alles te bewonderen voelt het toch echt als vakantie. Wordt ik om 8 uur wakker gemaakt door Sas want die begint al weer heen en weer te wiebelen. We moeten nu zo langzamerhand  wel opstaan en ons klaarmaken anders reden we het allemaal niet vandaag 😳😬. Poging 2 om naar Certe te gaan. Hopelijk hebben we de Groupon bonnen niet voor niks gehaald. Eerst even de fietsen ophalen, is maar 50 meter verderop. Maar nu eerst ontbijt uitzoeken bij Certe. Piepklein eettentje, maar podveredikkie wat een lekker eten hebben ze daar. Lekker van alles uitgezocht en op de fiets naar central park om te picknicken. Na het ontbijt besluiten we de highlights van Sas af te fietsen. De dag begon lekker bewolkt maar inmiddels begint de zon er weer door te komen en de temperatuur begint weer rap te stijgen. De boathouse en de plaats waar John Lennon vaak kwam vanuit zijn hotel aan de overkant van het park waren wel de hoogte punten. Ter nagedachtenis van het dood schieten van John Lennon hebben ze een soort gedenksteen in het park aangelegd. We hebben inmiddels heel central park door gefietst en gaan nu kijken of we met de circle line mee kunnen voor een boottocht over de hudson langs de skyline van New York en het Vrijheidsbeeld. Daar aangekomen kunnen we gelijk de boot op, wat een geluk. De verwachting is dat het misschien gaat regenen maar er is nog weinig dreigends te zien. We vertrekken langs de skyline met allerlei verhalen over het verleden. Je kunt je toch bijna niet voorstellen dat New York in 1625 begonnen is als Nieuw Amsterdam. De Nederlanders zijn op veel verschillende manieren verweven met de historie van New York. We zien vanaf het water de ingang van Wall street, het Empire State Building en o.a de Brooklyn Bridge. We varen door naar Liberty Island waar het Vrijheidsbeeld op staat. Dit is ook wel een toppertje om te zien, helemaal vanaf het water. Al met al duurt de tocht anderhalf uur. Zeker de moeite waard om te doen. We stappen weer op de fiets en zijn denk ik geen 10 min onderweg en het begint toch te regenen. Gauw schuilen onder een brug, wat een mazzel dat we dit weer niet op de boot hebben gehad. Na te hebben geschuild vinden we een stukje zonder regen om onze fietsen in te leveren. Koen scoort nog wat mooie dingen van de hollister en we moeten hard lopen voor de regen naar een eet tent op Times Square. Goed en wel binnen begint het toch te regenen en we krijgen telkens nood meldingen binnen op onze telefoon over gebieden waar overstromingen zijn in New York. Het is een volledige wolk breuk wat er gaande is. Het water komt als een klein fonteintje uit de roosters in de stoep. Het heeft geen zin om nu terug te lopen naar het hotel dus we besluiten de metro maar weer in te duiken richting central station. Deze stond ook nog op het lijstje. Het druppelt nog een beetje als we de metro weer uitkomen richting ons hotel. Perfecte planning  en stront veel mazzel  vandaag gehad. Vruchtbare dag geweest en nog 2 dagen om de restanten van het lijstje weg te werken. Oogjes dicht en slaap lekker🦉.

1. Marcel & Marian:
    23 juli 2019
    Leuk om ‘s ochtends, voordat ik op de fiets stap naar het werk, even jullie mooie herkenbare belevenissen te mogen lezen. Gaaf dat jullie het na je zin hebben🏙😘