Dag 3 New York

22 juli 2019 - New York City, Verenigde Staten

We worden uit ons zelf rond een uurtje of 7 wakker, het ritme zit er al aardig in 😊

Vandaag is de dag van de yankees. Ze spelen om 13:00 maar we gaan er een beetje op tijd heen. We wilden naar een tentje (Certe)daar vlakbij om te ontbijten en onze fietsen voor morgen reserveren. Geregeld via Groupon Amerika, benieuwd of het werkt. Eerst zien we de fietsenverhuur, laten de bon zien en klaar is kees. Morgen om 9 uur 4 fietsen ophalen voor de hele dag. Valt niet tegen.... Tessa is al door gelopen en komt ons alweer tegemoet.....staat leeg en zit niks meer in. Eten wordt niks.... Echt, hoe kan dat nou? Sas en ik willen toch ook wel even dubbelchecken. Shit, lijkt echt niks te zijn.... naam klopt maar zit echt niks in.  Komt er een man vanuit het lege pand aanlopen..... Blijkt het dezelfde naam te zijn. Zit er precies naast maar zit op zondag dicht.....poeh gelukkig maar....dus morgen nieuwe poging met het fietsen ophalen dan maar. Tessa komt al snel met een alternatief....Joe & the Juice....ook niet verkeerd. Inmiddels kunnen we rustig richting de yankees. We zijn mooi op tijd en hopen op een schaduw plek want het is inmiddels 37 graden.....hebben we toch een prachtige plek....3e ring heerlijk in de schaduw. Ben benieuwd naar de wedstrijd want gezien onze vorige ervaringen zit er niet zo heel veel tempo en actie in een baseball wedstrijd. De sfeer is prachtig en de Amerikanen zijn helemaal gek van het spelletje. Ik kan ook na deze wedstrijd nog niet echt warm worden (buiten de buitentemperatuur) van een Amerikaanse baseball wedstrijd. Mooi om een keer mee te maken maar ook niet met dan dat. Na de wedstrijd wagen we ons aan een zelf samengestelde bagel bij "pick a bagel". Erg lekker met gerookte zalm of tonijn😋. Sas heeft nog een leuk alternatief voor de metro op de terugreis. Gondellift naar Roosevelt island en vanaf daar met de ferry richting ons hotel. We zijn precies op tijd om nog een duik van een half uurtje te nemen voordat het zwembad dicht gaat. Heerlijk na zo'n lange klamme dag. De kids vinden het mooi geweest (en terecht) maar Sas wel nog graag de "Highline" lopen. Dit is een wandeling van 2,5 km over een oude spoorbaan. En daar gaan we weer, wandelschoenen aan en blik op oneindig😳. Erg leuk aangelegde wandeling op hoogte met in dit geval een mooie zonsondergang. De terugweg gaan we lekker met de metro en scoren nog een paar lekkere pizza punten op de terugweg. Zijn er klaar mee voor vandaag. Voor de verandering er maar eens een keer vroeg in.

1. Frank:
    22 juli 2019
    Looking good. Jullie besteden de tijd wel optimaal met een gevarieerd programma . Veel plezier morgen op de fiets. If you can ride it there you can ride it anywhere
  2. Ed en Eef:
    24 juli 2019
    Wat hebben jullie al veel gedaan in een paar dagen zeg! En Tessa is wel de ”place to eat”-gids zo te lezen. Heel handig om bij je te hebben trouwens 😊🍴