Dag 15 Yosemite - San Francisco

3 augustus 2019 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Het blijft toch apart, ben je de eerste 14 dagen eigenlijk hartstikke druk. Heb je een dag dat je rustig aan kunt doen, lukt dat gewoon weg niet. Vandaag hebben we eigenlijk ingepland om alleen maar richting San Francisco te rijden. We kunnen dus gewoon uitslapen......maar ja iets met een flow he. Uiteindelijk rijden we rond 10 uur weg richting San Francisco. De tank is weer vol, het enige wat we onderweg nog willen doen is boodschappen. Onderweg scoren we nog bij een plaatselijke fruitboer een grote bak fruit voor de kids. Je merkt op de weg dat we weer richting een grote stad rijden, het wordt drukker en drukker. Zijn benieuwd of we via de navigatie zo naar ons hotel kunnen rijden. We beginnen het te leren, vlekkeloos en met 2 vingers in de neus rijden we zo de parkeerplaats op rond half 3. Even inchecken en uitpakken maar, een half uurtje later zijn we gesetteld in San Francisco. Relax is vandaag het toverwoord, even een borrel om aan te sterken en we lopen op ons gemakje richting Fisherman's Wharf. San Francisco voelt heel anders dan New York bijvoorbeeld, het is gemoedelijker.....gezelliger......kleiner op een of andere manier. We eten bij een lokaal tentje Fish en Chips...erg lekker en lopen langs de boulevard richting Pier 39. Deze pier staat bekend vanwege de grote groep zeeleeuwen. De groep ligt daar op een grote groep vlonders te liggen, te schreeuwen, te spelen of met elkaar te vechten. Heerlijk om even te half uurtje naar te kijken. We lopen langs straatmuzikanten, streetdancers en tekenaars door naar Coït Tower, via de Filbert steps omhoog(dit zijn er een paar honderd). Vanaf hier kun je o.a. richting de Golden Gate Bridge en Alcatraz kijken. We hobbelen omhoog en omlaag(wat een hoogteverschil in San Francisco) langzaam via de puntjes van Sas weer richting ons motel. Het is inmiddels na achten en we vinden het mooi geweest voor de eerste dag. Tessa heeft weer een filmpje gemaakt van onze tijd in Las Vegas en de daar opvolgende parken dus die voeg ik bij dit verslag(kijk onder video's)

1. Marcel & Marian:
    Leuke video’s hoor👍Prachtig!
  2. Opa en oma:
    3 augustus 2019
    Eindelijk een rustig dagje,wat is rustig? Het weer is hier omgeslagen zo,n 22 graden lekker. Wij gaan de volgende week de fietsvierdaagse van. Laren doen. Hier alles goed veel plezier allemaal. Groetjes. Mapa
  3. Irma:
    3 augustus 2019
    Hoi allemaal, wat maken jullie ook een fantastische reis zeg. Wat leuk dat we allemaal een beetje met elkaar mee reizen zo. Wij hebben nog een beetje last van een jetlag. Nog een hele fijne week!