Zondag 30 juli

30 juli 2017 - St Lucia, Zuid-Afrika

Shit, wekker niet gezet. Alles slaapt nog. Het is al licht....relax, we hoeven vandaag niks. Niet gewoon niks maar helemaal niks. Geen auto inpakken, geen stukken rijden. De eerste dag in de vakantie.....helemaal niks!!! We worden helemaal uit ons zelf wakker. De een gaat douchen, de ander kijkt een filmpje. Wij kijken vast naar de route van morgen richting Swaziland. Vers fruit met yoghurt voor het ontbijt, de ander een kopje soep. Wat broodjes en dan komen de eerste vragen....wat gaan we doen vandaag? Hahaha, beetje onrust zit er inmiddels na 2 weken rondtrekken wel in. We hadden stiekem al wel wat rondgekeken en het strand Cape Vidal lijkt ons wel wat. Dus in het tempo van zuid-Afrika gaan we dat vandaag maar eens doen. Eerst pokko pokko. Het rustig aan doen was wel even nodig maar zo rond het middag uur willen we naar het strand. Auto ingepakt, zwemspullen, wat eten en drinken mee en gaan!!! Nog geen 5 min onderweg en komen bij een slagboom. Een park?, huh welke dan? Isimangaliso wetlandspark.... daar stond niks van in het grote boek van sas. We betalen entree en we zien het wel. Gloednieuwe weg aangelegd, het is een rit van 30 km. De max snelheid is 50 km maar de weg is zo mooi dus beetje gas erbij. Plots vol op de rem staan er gewoon 3 kudu's op de weg. Even later zien we zebra's....we zaten nog te lachen toen we een safari auto langs zagen komen. We rijden gewoon in een safari park zonder het in de gaten te hebben. We zien nog impala's en pumba met zijn vriendjes oversteken. Na een rit van 45 min zijn we bij Cape Vidal....wat een prachtig strand en wat een mooie hoge golven. Het water is even wennen maar als je er eenmaal door bent is het heerlijk. Sas op de uitkijk en we gaan de golven in om te kijken of we het kunnen winnen van de zee. Balletje mee en heerlijk gezwommen in de zee. Even zonnen, dat kan gewoon in de winter hier. En daar gaan we weer, butsend tegen de golven in. Tegen een uurtje of 4 houden we het voor gezien en gaan we terug richting het appartement. Goed opletten nu op de terugweg....nou dat heeft geholpen. We zien veel impala's, 2 grazende buffels, een overstekende hyena(prima gespot door tessa) en tot slot 3 olifanten. Dat is geen slecht resultaat voor een dagje strand zoals we gepland hadden. Thuis gekomen maken we(wens van Tessa) de macaroni van thuis. Heerlijk gegeten of was het gevreten......Uitbuiken doen we in de jacuzzi, die is inmiddels zo heet opgestookt dat het tussen door heerlijk is om in het ijskoude water van het zwembad te springen. Bijna 9 uur, we houden het voor gezien. Even douchen, pyjama aan en vast een beetje pakken voor morgen. Swaziland staat op het programma, 350 km rijden....zijn erg benieuwd. Daarna het krugerpark 4 dagen. We weten niet of we de komende dagen WiFi hebben dus het kan zijn dat we even van de radar verdwenen zijn.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Frank:
    31 juli 2017
    Zo even een uur al jullie prachtige verhalen zitten lezen. Wat een mooie reis. Geniet er nog lekker van. Groetjes Willy en Frank