Zondag 16 juli

17 juli 2017 - Kaapstad, Zuid-Afrika

zo voorbij Na toch wel een vermoeiende reis van 23 uur aangekomen in Kaapstad. We zijn gisteren om 13.00 uur thuis vertrokken. Om 15.45 uur waren we op de parkeerplaats in Zaventem. We zouden daar vanuit om 16.00 uur met een busje naar het vliegveld gebracht worden. Nou, dat was nog een heel gedoe. Er was maar één busje die de hele tijd heen en terug van het vliegveld reed...Om 16.30 uur waren wij aan de beurt. Samen met een familie die ons voorzag van heerlijke briwat en als toetje meloen.( Hun reis ging naar Marokko.) Dat busje had behoorlijke problemen. De rook kwam uit de motorkap....motor elke keer uitzetten om deze te laten afkoelen. Dan weer starten, wat ook erg moeizaam ging. Ondertussen begon ik hem behoorlijk te knijpen. We zouden onze vlucht toch niet missen... Maar gelukkig, om 17.15 uur kwamen we met horten en stoten aan op het vliegveld. Hopelijk heeft het busje de garage gehaald voor groot onderhoud. Om 17.30 uur konden we meteen inchecken. Vervolgens door paspoort en  bagagecontrole. We kwamen precies op tijd voor het boarden. Op weg naar Turkije....we zijn benieuwd of de lovende woorden over Turkisch Airlines terecht zijn.  Wat kun je verwachten op een vlucht van 3,5 uur met vertrek om half 8 in de avond. We werden niet teleurgesteld. Kip met geroosterde groente of macaroni met kaas....salade en toetje met mango.....wilt U er een biertje of wijntje bij...... nou dat willen we wel. Wat een luxe....tot slot een bakje koffie of thee. Uitbuiken met een goeie film. We zijn zo een Istanbul !!! Maar ja de echte survivaltocht moet nog beginnen. De wachttijd van bijna 2 uur is zo voorbij.....wat is dat vliegveld groot.....wat moesten we een eind lopen voordat we bij de goede gate stonden(wat een voordeel is want de wachttijd was een stuk minder). Eenmaal aan boord vragen we ons toch af of in deze totale chaos onze koffers wel in het goede vliegtuig zitten. Zen....loslaten komt vast goed. Op maar het tweede deel met onze Turkse vrienden. 02:00 vertrek vanuit Istanbul op weg naar kaapstad. Tot onze grote schrik kwamen ze om 03:00 weer vrolijk langs met een warme maaltijd. Na eerst de kip gegeten te hebben probeerden we nu de macaroni maar eens.  Niet verkeerd zo midden in de nacht en dat biertje of wijntje draaien we onze hand ook niet voor om op deze tijd. Daarna kwamen de dames warme dekens brengen en een goed gevulde toilettas (sokken, pantoffels, tandenborstels, tandpasta, lippenbalsem en een slaapmasker voor de nacht). Vanaf nu was het "slaaptijd" maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan....wat een gehark in zo'n vliegtuig ....De nacht min of meer overleeft, vanaf nu aftellen van 09:00 naar onze landingstijd om 12:00 uur. Hè daar komen onze Turkse vriendinnen weer aan met nu heerlijkeen heerlijk ontbijtje(scrambeld eggs met een kleine tosti, yoghurt met broodje en jam) de dames zaten al aardig vol dus de mannen hadden wat extra's. Dat hebben we geweten na de laatste 2 uur met turbulentie. De kids hebben beiden het ontbijt weer in een zakje gedeponeerd ....we waren blij dat om 12.00 uur het vliegtuig lande:)). Gauw onze huurauto ophalen (Toyota avenza) en op naar de Tafelberg. We liepen namelijk het vliegveld uit en zagen dat de Tafelberg vrij van wolken was(had geen tafelkleedje). We kwamen na een klein half uurtje aan bij de gondel die ons in 5 minuten bovenop de Tafelberg afzette. Nou, wat schitterend daarboven. Spotten al snel de eerste klipdassies. Grappige diertjes, zien eruit als grote cavia's. Fantastische uitzichten over Kaapstad en de Lion's Head! Weer terug met de lift die 360 graden draait in de tocht naar beneden( en boven). Op naar de Bo-Kaap, de meest gekleurde wijk van Kaapstad. Tot slot heerlijk gegeten bij 'The bitch's tits'. Het was een zeer geslaagde eerste dag!

1. Hetty Rossel:
    17 juli 2017
    Leuk verhaal we zijn weer helemaal bij!
    Ik had net voor ik dit las jullie een appje gestuurd.