Dag 1 Düsseldorf -New York

20 juli 2019 - New York City, Verenigde Staten

"It get on"

Wekker om 5 uur gezet, toch een raar idee..... je bent wekenlang aan het aftellen en in één keer begint de vakantie. Wat moet je dan toch nog een hoop regelen op zo'n laatste dag voordat je echt weggaat . Ons hele hebben en houden verpakt in 4 reistassen. Laatste check....paspoorten✔️, reisdocumenten ✔️, grote uitzoekboek van Sas✔️, alle spullen op geldgebied ✔️.........kinderen😊✔️. Met dit aan boord kan ons al niet veel meer gebeuren. Opa boerderij hadden we ingehuurd als taxi om ons weg te brengen richting Düsseldorf. Gezien de starttijd duurt het niet lang of de kinderen liggen al achter in de auto te slapen. Wat een makkie zo reizen richting Düsseldorf......binnen anderhalf uur staat we al bij de vertrekhal. Alles wordt wakker en de eerste stress is er in één keer. Tessa heeft geslapen in de auto en is 1 van haar oortjes kwijt. Kunnen toch niet ver weg zijn? Uiteindelijk na een redelijke zoektocht door de auto van opa blijkt het tussen de stoelen in een zijvakje te zijn gevallen. Het is een kleine 7 uur vliegen naar New York en dit wordt opgevuld met lezen, slapen en films kijken. Na het landen moesten we nog "even" terug richting het vliegtuig om onze Ipad's op te halen😚. De laatste hobbel is de paspoortcontrole en dan op zoek naar de bus die ons netjes naar het hotel gaat brengen......makkelijk gevonden en een uurtje later zijn we aangekomen bij ons hotel. Uitpakken en eerst een duik in het zwembad want het is dik 30 graden hier!!!! Dat scheelt....waarschijnlijk niet voor lang maar toch. Omkleden en we gaan de stad verkennen. We eten wat op aanraden van Tessa bij "Shake Shack" en hobbelen via Times Square, M&M store naar Broadway. Wat een drukte en wat een hitte. De reisdag begint zijn tol te eisen en we besluiten dat het genoeg geweest is voor vandaag. Nog even een paar kleine boodschappen en ploffen we neer op het bed.....de luiken vallen voldaan dicht. Op naar morgen..... Zzzzzzz