Dag 2 New York

21 juli 2019 - New York City, Verenigde Staten

Het was gisternacht voor de  Nederlandse tijd behoorlijk laat voordat we gingen slapen. Draai ik me vannacht om zit ik in de bambi ogen van Sas te kijken. Heeft het tijdsverschil nog niet helemaal verwerkt 😳😂. Aan de andere kant ook wel een voordeel want de dag van vandaag was al weer helemaal uitgestippeld. De wekker staat gewoon op de Nederlandse tijd en we liepen rond half 8 in de ochtend richting empire state building om de verwachte lange rijen voor te zijn. Goede gedachte want om 8 uur ging het open en we konden zo ongeveer gelijk door lopen. Heerlijk geen rijen en als we ze al hadden waren het Nederlanders met dezelfde gedachten als ons. Prachtig uitzicht.....nog wel een beetje heiig maar mooie uitzichten over de stad New York. Het is vandaag weer behoorlijk heet...zo rond de 35 vragen dus we moeten ons tempo wel aanpassen anders is het niet vol te houden. Na de empire zijn we naar de Rooftop32 geweest. Prachtige vergezichten maar met name op de empire state building. Tot slot van de ochtend naar madison square garden en het Flatiron, dit is een gebouw in de vorm van een strijkijzer. Nu eerst even afkoelen in het zwembad bij ons hotel. We gaan de strategie aanpassen want de temperatuur en het wandelen is toch best een aanslag. Grote stukken gaan we niet meer wandelen maar ruilen we in voor de metro. Tessa heeft voor de eind van de middag een goed idee want in smorgasburg is een food market wat erg lekker moet zijn. Dus aangezien we toch moeten eten is dat een poging waard. En het klopte als een bus, wat hebben we daar lekker gegeten en gezeten aan een picknicktafel met uitzicht op de skyline van New York. En die skyline zien we eens van de andere kant over het water. Na het eten gaan we naar Vessel, een nieuwe attractie in New York van allemaal trappen met een mooi uitzicht. Onze bus chauffeur wist op de eerste dag al te vertellen dat hier in de eerste 3 maanden 33 miljoen mensen waren geweest. Een bijzonder gevaarte waar alle trappen in een ronde allemaal op elkaar uit lijken te komen. Zeker de moeite waard. Het is inmiddels 21:00 uur plaatselijke tijd en we gooien de beentjes nog maar even omhoog. We hebben nog een laatste klus te klaren want we kunnen met onze pas van New York 2x op één dag het empire state building op. Dus als we nu niet gaan krijgen we daar de kans niet met voor. Gezien het programma van de hele dag moeten we ons er wel toe zetten 😬, de kids vinden het goed geweest en zijn inmiddels afgehaakt. Het was een slijtage slag maar de foto's van New York bij nacht liegen er niet om. Tis bijna 1 uur en de 2 pootjes hebben wel een beetje last, niet raar na bijna 22 km te hebben gelopen 😊

Welterusten voor nu en tot morgen 👋

1. Ed en Eef:
    24 juli 2019
    Jeetje, wat een onderneming zeg! En dat met die hitte......bikkels! Maar ja, wat je zegt: als je het nu niet doet..
    Nog veel genieten samen!
    Liefs vanuit tropisch Zutphen 😅