Vrijdag 4 augustus

5 augustus 2017 - Kruger National Park, Zuid-Afrika

We zijn toe aan de laatste ochtend in het krugerpark(op het uitrijden van morgen na) en besluiten om deze goed te benutten. Wekker op half 6 gezet en we staan om 6 uur strak voor de poort. We worden met een 20 tal auto's precies om 6 uur losgelaten met het openen van de poort. Een hebben een rondje uitgezet van dik 50 km. Een mooie zonsopkomst krijgen we gelijk al te zien. We rijden langs het gedeelte van de route waar we gisteren de leeuw onder de boom al etend hebben gezien. Die ligt er nog steeds nu samen met een vrouwtje verscholen achter de struiken. Verwend als we zijn(na onze ontmoeting gisteren) besluiten we na een paar foto's verder te rijden want de route is na wat men zegt een mooie. Saskia had gisteren nog de wens om wat meer zebra's te kunnen zien. Die wens is in vervulling gegaan, wat een zebra's onderweg!!! Er komt ons even later een hyena tegemoet gelopen, die erg veel haast heeft onderweg. De rest is niet veel bijzonders en de weg is zo hobbelig dat de vullingen uit de tanden springen en het lampje van de airbag zelfs gaat branden. Het rondje is toch weer er een dikke 4 uur rijden. Tijd om nu even wat te relaxen. We gaan vanmiddag voor ons laatste rondje. Daar gaan we de laatste spotkilometers in het krugerpark. Sas heeft het rondje uitgezet. We gaan nu wat meer naar de bovenkant van Satara. We beginnen met spelende olifanten in het water, wat er erg leuk uitziet. Na het wassen gooien ze allemaal modder over zich heen voor een goeie rub. Daarna rijden we uren door het landschap zonder eigenlijk wat bijzonders te zien op een groep krokodillen na. Wat dat betreft geen goed rondje, totdat we 2,5 km van het camp zijn. Daar zien we aan de kant van de weg tussen de struiken een familie heyena's liggen. Vader, moeder en 4 pas geboren kleintjes. Wat een schattig gezicht, je vergeet bijna dat het hyena's zijn. Ze drinken bij hun moeder en krijgen op de kloten van Pa als ze ondeugend zijn. Vlak voor de klok van 6 zijn we binnen. Wat boodschappen en pizza's om mee te nemen. Even heerlijk schranzen.....nu weer langzaam in de modus van inpakken en vertrekken. Maar eerst een heerlijk koud biertje op ons terras. Proost!!!!!