Dag 18 San Francisco - Monterey

6 augustus 2019 - Monterey, California, Verenigde Staten

Vanochtend om 06:45 toen ze met grof geschut de straat voor ons motel er uit begonnen te breken was een teken........een teken aan de wand. Goeie genade wat een herrie, wat gebeurt er.......er staan 3 kranen bij ons voor het hotel. De eerste breekt het asfalt eruit met zo'n grote drilboor, de tweede schuift het aan en tilt het in de derde die vol gas de straat uit rijdt. Ja, op deze manier wordt uitslapen natuurlijk kansloos. Uit ons zelf wakker worden hoeft niet meer, de een kan er wat beter tegen dan de ander....We blijven nog even liggen en checken het nieuws en beginnen dan langzaam aan op te starten. Uiteindelijk rijden we rond 9 uur bij ons hotel weg via een half uitgebroken straat en gaan richting Highway 1 die we vandaag langs de kust willen volgen. Het duurt een half uurtje voordat we de stad uit zijn(valt me erg mee) en schieten zo de gewenste snelweg op. Deze Highway 1 loopt helemaal tot aan Los Angeles dus we hoeven niet echt meer af te slaan. Sas heeft vanuit Nederland een Mysteryspot in Santa Cruz geboekt, je moet dan denken aan een scheef huis waar alles een optische illusie is/lijkt te zijn. Om 12 uur geboekt dus we kunnen lekker genieten van langs de kust rijden over onze gewenste Highway 1. Het is alleen hier op het ogenblik slechts 14 graden en alles hangt zo'n beetje in de mist langs de kust(wat wel vaker het geval is...zie Golden Gate Bridge). Die Highway 1 met die mooie vergezichten kunnen we dus lekker op onze buik schrijven. Het moest er natuurlijk een keer van komen, we hebben al zo veel mazzel gaandeweg onze vakantie gehad. De weg op zich met heuvel op en af en een goed begaanbare weg is niet verkeerd. Rond half 12 , dus mooi op tijd komen we aan bij de Mysteryspot. We hebben gereserveerd dus kunnen de kaartjes zo ophalen. De zon komt er een klein beetje door dus zitten daar even van te genieten als onze tijd wordt omgeroepen. Nou, die mysteryspot is een soort kermis attractie met een presentator die bijna niet te verstaan is. Er komen 3 soorten van vreemde gebeurtenissen langs(een in een scheef huis wat wel leuk was) maar de rest was zo kinderachtig dat we elkaar al heel snel aan zaten te kijken. Het duurde gelukkig maar een 20 minuten want het was niet echt wat. We nemen ons verlies en gaan daarna maar even lekker lunchen. Daarna nog even Santa Cruz in naar het strand en een pier met zeeleeuwen. We parkeren de auto en lopen met een graad of 18 richting het strand, hoe is het mogelijk er zwemmen gewoon mensen in de zee. Wij lopen liever over de boulevard richting de pier van de zeeleeuwen. Je hoort van verre al het gebrul, zeker nu want ze liggen op de houten stellages onder de pier. lekker galmen dus die grote en kleine zeeleeuwen. Wat zitten hier een joekels tussen zeg en die liggen alleen maar te liggen. Beetje schreeuwen naar elkaar en voor de rest gebeurt er niet veel. We gaan ons opmaken voor het laatste stuk naar Monterey, nog een uurtje voor de boeg. De Highway 1 is nog steeds niet wat het moet wezen dus het is gewoon maar rijden tot we er zijn. We vinden het makkelijk en installeren is tegenwoordig een koud kunstje. Sas heeft nog een leuke route opgeschreven wat erg goed beoordeeld wordt. De 17 mile drive is een lus vanaf Monterey richting Pebble Beach van 17 mile die je langs de mooiste plekjes in die omgeving moet leiden. De kinderen hebben geen zin, wij eigenlijk ook niet maar gaan toch.....we hadden beter moeten weten. De lus is een rondje wat je eigenlijk langs de meest grote huizen en golfbanen van Pebble beach voert. Het lijkt erop alsof ze een aantal punten daaraan het toegevoegd om het bijzonder te doen lijken. Laten we het erop houden dat het niet echt ons rondje is en door al het geslinger raakt de navigatie de kluts ook nog kwijt. We vinden uiteindelijk de uitgang en gaan lekker terug naar de kinderen. We gaan nog even lekker op de hoek eten en daarna nog even genieten in de jacuzzi. Na een half uurtje bubbelen in het warme water vinden we het goed voor vandaag. Het was niet helemaal de dag wat we er van verwacht hadden......maar niet getreurd want we gaan morgen Walvisspotten!!!!!!

1. Ilse:
    6 augustus 2019
    He familie, wat is het toch leuk om jullie reisverslagen te lezen!
    Hopelijk gaan jullie walvissen spotten vandaag.
    Gr
    Ilse
  2. Opa en oma:
    6 augustus 2019
    Een minderedag mag de pret niet drukken. Misschien vangen jullie morgen wel een walvis. Hier alles prima,hebben vandaag heerlijk gefietst. Nog een paar mooie dagen groetjes. Mapa