Dag 11 Bryce - st George

30 juli 2019 - St. George, Verenigde Staten

We hebben toch vakantie?....hoezo willen we dan de wekker in godsnaam op half 6 zettenšŸ˜³. Sas wil graag de zonsopkomst in Bryce canyon meemaken. Nu komt die koperen ploertĀ hierrond half 7 op. Dus daarom dus die wekker op dat onmogelijke tijdsstip. De kinderen keken ons met zulke groteĀ šŸ‘€ aan. Hoe laat op? Dacht het niet he....Prima, lekker blijven liggen dan..... wij gaan wel. Op zich viel het ook best wel mee......wel frisjesĀ hierin Bryce rond dat tijdstip.....Als we de foto's hebben gemaakt gaan we een trail(Queens garden trail met de Navajo loop samen) lopen tussen de hoodoo's door van ongeveer een uur tot anderhalf. De zonsopkomst was een toppertje van deze kwam langzaam over de heuvel en scheen heel geleidelijk in het Hoodoo landschap. Men name Sas heeftĀ hierveel geprobeerd met de handmatige instellingen van de camera om de foto's zo mooi en kleurrijk mogelijk te krijgen(best aardig gelukt). Daarna de wandelschoenen aan en afdalen in het landschap van de Hoodoo's. Van bovenaf zijn die Hoodoo's al de moeite waard maar als je er beneden tussen loopt worden ze alleen maar mooier. Je kunt de ringen van het weer en de erosie van het gesteente erg goed zien. Wat een apart natuurverschijnsel is dit toch. Het is 3 kwart dalen en het laatste stukje bijna recht omhoog.Ā Hierzien we hoe de gemiddelde chinees dieĀ hierrond loopt foto's maakt. Druk gebarend naar boven of naar beneden al gelang waar de familie loopt om daarna hard lopend het spul in te halen. Ā Tussen het rennen door worden er foto's gemaakt van de omgeving(liefst panorama) om daarna druk gebarend naar de familie weer de volgende foto's te schieten. Leuk om even naar te kijken voor de rest dodelijk vermoeiend(die chinezen hebben trouwens wel een goede conditiešŸ˜‡šŸ˜‚). Na de trail terug naar het hotel, kinderen de ogen nog half dicht van de slaap maar toch de vaart erin wantĀ vandaag gaan we naar Zion national park. Het is ongeveer anderhalf uur rijden, wat bij benadering klopt want we rijden rond half 12 het park in. Zion is weer heel anders als de parken waar we tot nu toe zijn geweest. Voor het eerst zien we stromend water en heel veel groen. We beginnen in Zion met de Canyon Overlook trail, dit is een wandeling langs de bergwand wat uiteindelijk een mooi uitzicht moet geven over de Canyon. De wandeling was erg leuk maar het uiteindelijke uitzichtpunt over de Canyon viel een beetje tegen(kan ook bijna niet anders na alle uitzichtpunten wat we de laatste dagen gezien hebben). We lopen door deze trail wel een beetje achter de feiten aan want inmiddels hebben er meer het Zion park gevonden en de parkeerplaatsen zijn niet meer te vinden. We kunnen wel voor 20 dollaršŸ¤Ŗ op een parkeerplaats iets buiten Zion parkeren maar dat gaan we dus niet doen he. Met een beetje gehannes vinden we toch een parkeerplaats die perfect aansluit op de bussen(want rijden met een auto in Zion mag niet). De 2e trail die we graag willen lopen is de riverside trail. Die loop je het eerste groteĀ gedeelte langs de virgin rivier. Uiteindelijk kun je niet meer langs de rivier lopen maarĀ moet je er door. De rivier ligt vol met stenen en loopt van heel ondiep(enkels) tot redelijk diep(navel).....de rivier ligt in een kloof die steeds smaller wordt namate de wandeling vordert. Erg leuk om daar doorheen te ploeteren en zeker niet verkeerd met dit weer(bloedheet en rond de 40 graden). Het is inmiddels dik 5 uur en we vinden het mooi geweest ook omdat we nog een uur moeten rijden naar onze volgende bestemming in st George. De routine begint er langzaam in te sluiten...auto parkeren, inchecken....tassenĀ naar boven.....spullen op de plaats....even boodschappen doen en dan een heerlijke koude borrel op weer een geslaagde dag.....Morgen een lange autorit voor de boeg want we gaan naar Death Valley.

Fotoā€™s

1. Irma:
    Bijzonder jongens wat mooi
  2. Margreet:
    30 juli 2019
    Lieve Bosveldjes, wat een geweldige reis, leuk om zo met jullie mee te gaan op afstand!
  3. Opa en oma:
    30 juli 2019
    Jullie verslag te hebben gelezen.kan ik me voorstellen dat een koude borrel best lekker zal vallen. Veel plezier verder nog. Groetjes aan allemaal. Mapa
  4. Frank:
    30 juli 2019
    Prachtige foto's van Bryce, voor ons nog steeds een hoogtepunt. Jullie houden de vaart er goed in. Ik kijk uit naar jullie nieuwe avonturen.
  5. Fred:
    31 juli 2019
    Ziet er geweldig uit...mooie route. Benieuwd naar de foto's. Onze vakantie zit erop... we vliegen morgen via Parijs weer terug naar Nederland. Jullie nog mooie trip gewenst
  6. Ed en Eef:
    2 augustus 2019
    Volgens mij hebben niet alleen de Chinezen een goede conditie.......šŸ˜‰