Woensdag 9 augustus

9 augustus 2017 - Johannesburg, Zuid-Afrika

De allerallerlaatste dag in zuid-Afrika. Na de hectische dag van gisteren zitten we weer in de flow. Lekker geslapen maar vroeg wakker, we zitten in een hotel dus wat dat betreft veruit de minste qua sfeer van alle accomodaties. Lekker gedoucht dus fris en fruitig voor de lange terugreis. Er is een tankstation bij ons aan de overkant waar ik de auto even wil wassen en schoonmaken. Aangezien we bijna 3,5 week in de auto geleefd hebben en het verhuurbedrijf specifieke eisen heeft bij het inleveren. Nou dat zelf wassen en schoonmaken wordt het niet wat want we lopen allerlei schoonmaakploegen rond die tegen een geringe vergoeding 70 rand(5 euro ongeveer)alles voor je doen. Mannen maken er vakwerk van en weet in ieder geval zeker dat we hier geen nu geen gezeik mee krijgen. Haal gelijk even wat lekkers voor het ontbijt zodat we allemaal een goede start hebben. Half 11 vertrekken we richting onze tussenstop, het winkelcentrum. De meiden gaan los en de mannen trekken zich terug en voelen de zen aankomen . Milkshake en een café latte doen wonderen. We vinden de dames weer midden bij het Nelson Mandela standbeeld. Wat gaan we doen? Nog even wat eten en dan naar het vliegveld. Dat duurt toch weer langer als gedacht. Toch mooi op tijd voor het inleveren van de auto. De totalen: 382 liter benzine, 4950 Rand en 5315 km gereden. Blij dat we zonder ellende de totale reis hebben kunnen afleggen. We gaan inchecken, uiteindelijk zitten we om 16:00 klaar om te boarden. Nog anderhalf uur voordat de reis gaat beginnen. We maken de laatste randen op die we nog in de portemonnee hebben zitten en laat het boarden maar komen. We zijn onderweg, krijgen een lekker biertje met rijst en een balletje gehakt. De voorbode voor een martelgang van een uurtje of 10. Laat maar komen dan hebben we het ook gehad. Het is 5 uur in de ochtend als we in Istanboel landen. Gebruikelijke controles en we zoeken een plaatsje om ons te nestelen. De tijden van onze vlucht staan er nog niet op. We hadden het strak geregeld qua tijden(anderhalf uur wachten) maar turkisch airlines heeft onze vlucht 4 uur vervroegd. Dus die tijd krijgen we nu met wachten erbij. Filmpjes kijken, slapen, bakje koffie en zelfs een massagestoel worden ingezet om de tijd te doden. Half 12 zitten we in het volgende vliegtuig met bestemming Brussel. We zitten een uur verder in de tijd(Istanboel) dus die snoepen we straks terug. Nog 3 uur vliegen en ongeveer 3 uur naar huis. We zullen wel ergens tussen 5 en 6 thuiskomen. We kunnen de klok erop gelijk zetten. Kwart voor zes thuis, nacht overgeslagen en helemaal naar de kloten. Zo nu eerst biertje in Warnsveld. Bedankt voor het volgen en jullie leuke reacties. Het was erg leuk om de reisverhalen te maken en jullie mee te laten genieten. Wat een gave reis hebben we gehad. Sas kan niet wachten om het fotoboek te gaan maken. Kunnen we de reis weer een beetje overdoen en onder het genot van een drankje jullie misschien nog een keer mee laten genieten.

Lieve groetjes

Berrie, Saskia, Tessa en Koen

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marcel & Marian:
    9 augustus 2017
    Fijn dat jullie een gave vakantie hebben gehad. Welkom thuis
    Gr Anne en Daan, Marian & Marcel